Súhlasím Nesúhlasím

Súhlasím s použitím súborov cookie na personalizáciu reklám a retargeting.

Blog

03.09.2019, autor: Henrieta Remišová

Dva uhly pohľadu, ako nájsť riešenie, keď sa vám v podnikaní prestáva dariť



Možno sa vás týka niektorý z nasledovných bodov:

 

  • Začali ste podnikať s nadšením, to čo robíte vás dokonca baví a ľuďom prinášate kvalitnú službu alebo produkt. Akurát, že vaše výsledky nie sú veľmi uspokojivé, dokonca sú už možno frustrujúce.

  • Možno máte pekné výsledky a dokonca zarábate veľmi dobre, nemáte však žiadny voľný čas a všetko čo zarobíte je priamo viazané na vás a váš osobný výkon. Začínate cítiť vyčerpanie.

  • Povedzme, že doteraz vaše podnikanie celkom dobre fungovalo. Boli ste spokojní. Akurát že poslednú dobu si uvedomujete, že vaše výsledky sú stále slabšie, príjmy nižšie, hoci všetko robíte tak, ako predtým. Tak v čom je problém?
     

A možno je vaša situácia celkom iná. Každopádne, ak necítite spokojnosť je dobré začať tým, že si doplníte potrebné informácie, použijete logiku a zdravý rozum.
Inými slovami, pozrite sa na najprv vec pragmaticky.

 

1./  Pozrite na vec z pragmatickej stránky

 

A úprimne si odpovedzte na tieto otázky:

  • Ako máte vo svojej firme nastavené jednotlivé procesy?
  • Ako máte nastavený základný systém toho, aby vaše podnikanie mohlo fungovať dlhodobo? / blog na túto tému nájdete tu 

  • V rámci vášho odvetvia patríte k top spoločnostiam alebo odborníkom na trhu alebo aspoň v rámci vašej lokality, kde pôsobíte? / Ak nie, prečo nie?
  • Ste naozaj odborník v tom, čo robíte?
  • Pravidelne si dopĺňate vedomosti, vzdelávate sa, máte prehľad o novinkách na trhu?
  • Kde vidíte svoje podnikanie o 3 roky? A kde o 10 rokov?
     

  • Ako máte zvládnuté PR a marketing?
  • Kto sú vaši ideálni klienti?
  • Ako sa o vás vaši klienti môžu dozvedieť?
  • Ktoré komunikačné kanály využívate? / Meriate ich efektivitu?
  • V čom je jedinečnosť vašej služby alebo produktov?
  • Budujete svoju značku?
     

  • Akú úspešnosť máte v predaji?
  • Predávate aktívne a pravidelne alebo to nechávate len tak plynúť?
  • Nakupujú u vás klienti jednorázovo, viackrát či pravidelne?
  • Ak nenakupujú viackrát, prečo nie?
  • Viete koľko času trvá vášmu klientovi od prvého kontaktu, kým je od vás ochotný kúpiť?
  • Viete presne, čo u vás najviac oceňujú vaši klienti?
     

  • Ako máte nastavenú cenotvorbu?
  • Dávate klientom zľavy? / ak áno, prečo?
  • Aký prehľad máte o finančných tokoch vašej firmy?
  • Rastie váš obrat alebo aj zisk? / Ak nie, prečo nie?
  • Vytvárate si rezervu?
     

  • Aké sú vaše vzťahy s kolegami a so zamestnancami?
  • Aké sú vaše vzťahy s klientmi?  
  • Dostávate kladné hodnotenie a referencie?
  • Odporúčajú vám vaši klienti svojich známych?
     

  • V rámci jednotlivých oblastí, využívate technológie a automatizáciu procesov?
  • Robíte si prehľad štatistík jednotlivých procesov?
  • Spolupracujete s odborníkmi?
  • Outsource-ujete niektoré služby?
  • Inovujete?

Hoci ide len o zlomok otázok, odpovede vás navedú k témam, na ktoré by ste pri budovaní svojej firmy nemali zabúdať.
Predpokladám, že vašich odpovedí je vám už teraz jasné, na čo sa potrebujete v rámci základného nastavenia systému svojej firmy zamerať.

Pred 2 rokmi som mala klienta, ktorého firma bola na trhu 25 rokov a za celý ten čas, tento človek neinvestoval do marketingu ani cent.

Jeho silnou stránkou bol výborný  osobný prístup, rýchlosť dodania tovaru i služby. Prosto profesionalita a spoľahlivosť.

A celkom logicky, keď začali jeho obraty klesať, prvú vec ktorú sme riešili bol práve marketing, ktorému sa do tej doby vôbec nevenoval.
Prvá dôležitá vec pre neho bola s marketingom vôbec začať. Už tento krok priniesol okamžitý efekt a nárast návštevnosti na jeho webe o 30%. Druhá vec už bola kontinuálne pokračovať a ladiť marketingovú stratégiu a postupy tak, aby boli čo najviac efektívne.

No nie vždy je riešenie problému len v rovine fyzickej.

Niektoré problémy prídu preto, aby sme ako ľudia vyrástli a prekonali výzvy v rovine duchovnej.
 

2./   Keď je riešenie ukryté v rovine duchovnej


Táto oblasť je veľmi široká a neprebádaná a málokto sa v nej zorientuje úplne sám, keď hľadá riešenie na veci, ktoré ho práve trápia.

Každopádne ide o sféru, v ktorej sa rozhoduje o tom, ako a či sa vám bude dariť alebo nedariťTu sa totiž ladí vaše osobné nastavenie a vyžarovanie.

Všetky vaše presvedčenia, vzorce správania, názory, skúsenosti, postoje, vaše osobné vibrácie vytvárajú určitú matricu, podľa ktorej rozhodujete a konáte automaticky. 
Žiaľ, mnohé z týchto vzorcov, ktoré máte, vám vôbec nie sú k úžitku. Skôr naopak.

Predstavte si, že až 95% rozhodnutí,  ktoré v priebehu dňa urobíte, robíte na základe nevedomých, zautomatizovaných procesov vašej mysle. 
Len 5% aktivít a rozhodnutí robíte s plným vedomím.

Človek je bytosť duchovná.
Duchovná rovina bytia, je našou prirodzenou podstatou. Ak je táto rovina dlhodobo zanedbávaná alebo dokonca zhadzovaná, je len otázkou času, kedy sa prihlási, aby ste sa jej začali venovať.

Napríklad aj tak, že sa vám udeje niečo, čo si naplno vezme vašu pozornosť. Možno to logicky ani nebude dávať zmysel a o to viac vás to bude trápiť.  Alebo to budú situácie, ktoré sa vám budú neradostne cyklicky opakovať.
Tak aj takýmto spôsobom k vám môže prísť signál, že je čas zmeniť uhol pohľadu, že je čas duchovne vyrásť a vedome posilniť a rozvinúť svoje skryté kvality.

Prvým krokom môže byť zamyslenie sa nad týmito otázkami. Odpovede vám opäť mnohé naznačia

 

  •  Je to, čo robím, skutočne v súlade s mojimi hodnotami?
  • Zámer ktorý prezentujem navonok, je skutočne ten, o ktorý sa snažím?
  • Verím si a viem sa postaviť za to, čomu verím?
  •  Som autentický/ autentická?
  • Som šťastný/ šťastná?
  • Je moja prítomnosť pre ľudí obohatením?
  • Som spokojný/ spokojná s tým, ako sa mi darí a aký život žijem?

 

Samozrejme existuje množstvo rôznych metód a ciest, ktoré vám môžu byť v tomto smere nápomocné a dovedú vás k riešeniu. Pri výbere buďte dostatočne vnímaví a vyberajte si tie, ktoré ladia s vašimi hodnotami, rozširujú vaše možnosti a odhaľujú širšie súvislosti. 

Ak vás tento pohľad na podnikanie zaujal a chceli by ste v tomto smere zistiť alebo získať viac, dávam vám do pozornosti moje služby v rámci konzultácii, mentoringu alebo kurzu Vedomé podnikanie.

 

Prečítajte si aj:       Ako prelomiť cyklus opakujúcich sa situácii, ktoré vás ťažia 
                      Čo majú spoločné úspešné firmy s ľudským telom

Zostaňme v kontakte

a budem vám posielať podnety a zaujímavé tipy pre vaše podnikanie i osobný život.
Vážim si vašu dôveru, preto nehrozí žiadny spam. Odhlásiť sa budete môcť kedykoľvek jedným klikom.