Súhlasím Nesúhlasím

Súhlasím s použitím súborov cookie na personalizáciu reklám a retargeting.

Blog

26.02.2021, autor: Henrieta Remišová

Čo majú spoločné úspešné firmy s ľudským telom?

Tušíte aký je rozdiel medzi vami, ako človekom a vašou firmou?
Nuž, väčšina Európanov sa dožíva v priemere okolo 70 až 80 rokov.
Väčšina novo vzniknutých európskych firiem, podľa štatistík asi 75%, neprežije viac ako prvých 5 rokov.
Prečo?

Zatiaľ čo ľudský organizmus je jeden dokonalý funkčný systém, o väčšine živnostenských projektov a malých a firiem sa to naozaj povedať nedá.

Preto, ak chcete, aby vaša firma nielen prežila, ale i krásne prosperovala, pozrite sa na ňu ako na systém, ktorý musíte najprv nastaviť, a potom postupne, priebežne vylaďovať.
 

Bez systému  budete totiž veľmi rýchlo narážať na

  • nedostatok klientov
  • nedostatok financií
  • nedostatok času
  • vyčerpanosť
  • konkurenčné boje
  • obavy, pochybnosti a naozaj veľký stres

 

Takže na čo sa pri vytváraní systému zamerať? 

 

 

1. ODBORNOSŤ a KVALITA NA 1. MIESTE

Bez ohľadu na to, ako dobrí ste, v tom čo robíte, nemôžete sa prestať vzdelávať, dopĺňať si informácie, sledovať trendy, jemne mapovať konkurenciu (nech ste v obraze) a hlavne neustále pracovať na tom, aby ste v danej oblasti patrili k špičke a skutočne dodávali kvalitu.
Zadefinujte si, čo to pre vás znamená a systematicky na tom pracujte. Ideálne každý deň.

 

 

2. PREDAJ

Predaj je základ. Je úplne jedno, či ponúkate službu alebo tovar, potrebujete vedieť predávať. Presnejšie, predávať pravidelne a cielene. Ideálne je, ak sa vám podarí vypracovať sa na predaj „nepredávaním“. 
Ako to myslím?
Tak, že to robíte tak prirodzeným a autentickým spôsobom, že to ľudia od vás jednoducho chcú.

A to sa dá jedine vtedy, ak svojim produktom alebo službám veríte na 100% vy sami.

 

 

3. MARKETING

Áno, je to tak, najlepší marketing vám zabezpečia vaši spokojní klienti, ktorí neváhajú dať na vás referenciu a odporúčanie. 
Keď začínate alebo kvalitné referencie ešte nemáte, ponúknite niekoľkým klientom svoje služby alebo produkty práve výmenou za spätnú väzbu a referenciu. Samozrejme len ak budú spokojní. 
Pokračujte tým, že postupne otestujete viaceré možnosti a nástroje marketingu a vyberiete si tie, ktoré vám budú vyhovovať práve pre vaše podnikanie.
Merajte, testujte a až podľa výsledkov sa rozhodnite, čo budete pravidelne využívať.

 

Ak ste sólo podnikateľ / freelancer alebo malá firma a práve trpíte nedostatkom objednávok/ klientov, s najväčšou pravdepodobnosťou preto, že ste minimálne posledné tri mesiace neriešili vôbec žiadny marketing alebo ste ho riešili len minimálne.

Nepodceňujte túto oblasť, učte sa jej rozumieť a aktívne sa jej venujte a neskôr pokojne delegujte.

 

 

4. SLUŽBY A SERVIS KLIENTOM

Aký servis poskytujete klientom, ktorých ste už získali?

Viete, že práve servis a služby mimo hlavného produktu, často rozhodujú o tom, ako dlho a či vôbec u vás klient zotrvá?

Možno by ste ich aj chceli nejako servisovať, keď tak nad tým premýšľate, lenže už je toho na vás veľa. Ak nemáte systém, nemáte energie nazvyš a samozrejme ani čas. A možno ste už tak vyčerpaní, že je vám to jedno.

Ak je tak, podpilujete si vlastný konár. Totiž, nepostarať sa o klienta, ktorý u vás už nakúpil a bol spokojný, je vaša strata. U spokojného klienta je až 9 násobne väčšia šanca, nakúpi znovu, než niekto nový, koho dôveru si najprv musíte získať. 

Myslite na to.

 

 

5. KOMUNIKÁCIA A VZŤAHY

S dobrými vzťahmi sa nám darí lepšie.

O čo sa v komunikácii najčastejšie snažíte?

V biznise je to najčastejšie snaha dosiahnúť predaj, získať súhlas, presvedčiť druhú stranu o svojej pravde, alebo snaha získať ju na svoju stranu z iného dôvodu. Chcete zlepšiť svoju komunikáciu a vzťahy? Začnite sa najprv zaujímať o pohľad a názor druhej strany. Hľadajte spôsob, ako jej porozumieť a pochopiť ju.

Výsledkom kvalitnej komunikácie je porozumenie, nie súhlas. Aj keď neuzavriete hneď obchod, ale nájdete prienik na porozumenie, dávate priestor na prehlbenie dôvery, vďaka ktorej budujete vzťah. A ten má z dlhodobého hľadiska násobne vyššiu hodnotu než jednorázový predaj.  


Mimochodom, viete na akej úrovni je vaša komunikácia?

S najväčšou pravdepodobnosťou na takej, na akej sú aj vaše vzťahy a hlavne vaša schopnosť tvoriť vzťahy nové.
Žiaden stres, ak to nie je ideálne, aj táto schopnosť dá zlepšovať – existuje mnoho tréningov komunikačných zručností, ale i metód na rozšírenie vlastného vnímania a empatie.

Na začiatok pomôže, ak si uvedomíte, že kvalitná komunikácia je viac o aktívnom načúvaní, než o hovorení.


 

6. FINANČNÉ TOKY

Od začiatku si zvykajte oddeľovať firemné a súkromné peniaze. Pravidelne sledujte svoje príjmy a výdaje. 
Nastavte si v rámci cashflow i tvorbu rezerv. Platí pravidlo, že ak chcete zvýšiť príjmy, potrebujete zvýšiť aj kontrolu príjmov a výdajov aspoň na týždennej báze. To vás bude doslova nútiť nachádzať spôsoby a aktivity, ktoré k zvyšovaniu príjmu vedú.


 

7. VAŠE OSOBNÉ NASTAVENIE 

Podnikanie je veľkou výzvou aj pre váš osobnostný i spirituálny rozvoj.
Každý problém, na ktorý narazíte, zvládnete jedine tak, že ho "prerastiete".

Potrebujete sa naučiť množstvo nových zručností a vyrásť nielen ako odborník, ale i ako človek.
V podnikaní narazíte na mnoho výziev, úskalí, nepríjemných situácii, v ktorých bude skúšaná a preverovaná nielen vaša odborná, ale i vaša ľudská stránka, vaše slabosti i vaše hodnoty.

Emočne sú tieto skúšky často veľmi náročné, preto je dobré vedome sa na to pripraviť a naučiť sa prijímať ich ako prirodzenú súčasť tohto procesu. Bez zbytočných drám.

Nepríjemné sú často len preto, aby sme precitli a uvedomili si, že máme upraviť postoj, zmeniť uhol pohľadu, spôsob konania alebo dokonca, niekedy i smer ktorým ideme.

Ako to všetko zvládnuť?
Úprimne?

 

Bez systému to nedáte.

V rámci času ktorý máte, sa potrebujete pravidelne venovať každej oblasti, preto si musíte začať tvoriť systém. Bude to chcieť jasný cieľ, stratégiu a plán.
Choďte na to postupne.
Každá oblasť vyžaduje inú mieru intenzity a času, no pri pravidelnosti vybudujete systém, o ktorý sa môžete oprieť a vaše podnikanie bude silnieť a rásť.

No pamätajte aj na to, že váš život nie je len o podnikaní.
Výzvy k vám budú chodiť aj z iných oblastí života a aj tie budete musieť zvládať. Tak ako si budete plánovať pracovné aktivity, plánujte si aj čas pre vašu rodinu, priateľov, oddych či koníčky.

 

8. MENTOR, KOUČ alebo BIZNIS PARTNER

Každý podnikateľ zažije situácie, ktoré ho zastavia, sklamú, vystrašia, prinesú obavy, pochybnosti.
Otázkou je, ako dlho sa s nimi budete trápiť alebo ako často na ne budete narážať.
Niektoré budú veľmi náročné, iné menej.

Malí podnikatelia sú na mnoho vecí, hlavne zo začiatku, sami, o to ťažšie to majú.
Spolupracujte preto s inými podnikateľmi, zdieľajte poznania, konzultujte s odborníkmi, žiadajte o rady ak treba.

Mnoho úspešných podnikateľov má svojho mentora alebo kouča na niektorú oblasť, ktorú potrebujú posilniť alebo sa v nej zdokonaliť.

Ak chcete zlepšiť svoje podnikanie, nájdite si toho svojho mentora alebo kouča aj vy.


Ja sama som niekoľko rokov využívala individuálny mentoring a reálne to bola jedna z najlepších investícii, aké som urobila. Dnes už mentoring sama ponúkam. Z môjho pohľadu je to skvelá príležitosť, ak chcete v relatívne krátkom čase nastaviť vo svojom podnikaní potrebné funkčné procesy, zaviesť ich do života a dopracovať sa k výsledkom.

Osobne preferujem holistický - celostný prístup s ohľadom aj na osobné a duchovné nastavenie človeka.  
Vaše podnikanie totiž kľúčovo odráža vás, vaše hodnoty a to kým ste. 

⭐️⭐️⭐️ Vybrať si môžete mentoringový program zameraný na biznis, alebo na osobný a duchovný rozvoj 

 

 

 

Zostaňme v kontakte

a budem vám posielať podnety a zaujímavé tipy pre vaše podnikanie i osobný život.
Vážim si vašu dôveru, preto nehrozí žiadny spam. Odhlásiť sa budete môcť kedykoľvek jedným klikom.