Súhlasím Nesúhlasím

Súhlasím s použitím súborov cookie na personalizáciu reklám a retargeting.

Blog

26.02.2021, autor: Henrieta Remišová

Čo majú spoločné úspešné firmy s ľudským telom?

Tušíte aký je rozdiel medzi vami, ako človekom a vašou firmou?
Nuž, väčšina Európanov sa dožíva v priemere okolo 70 až 80 rokov.
Väčšina európskych firiem, podľa štatistík asi 75%, neprežije viac ako 5 rokov.
Prečo?

Zatiaľ čo ľudský organizmus je jeden dokonalý funkčný systém, o väčšine malých a stredných firiem sa to naozaj povedať nedá.

Preto, ak chcete, aby vaša firma prežila, pozrite sa na ňu ako na systém, ktorý musíte najprv nastaviť, a potom postupne vylaďovať.
 

Bez systému  budete totiž veľmi rýchlo  narážať na

  • Nedostatok klientov
  • Nedostatok financií
  • Nedostatok času
  • Vyčerpanosť
  • Konkurenčné boje
  • Obavy, pochybnosti a naozaj veľký stres.

 

Takže na čo sa pri vytváraní systému zamerať? 

 

 

1. ODBORNOSŤ a JEDINEČNOSŤ

Bez ohľadu na to, ako dobrí ste, v tom čo robíte, nemôžete sa prestať vzdelávať, dopĺňať si informácie, sledovať trendy, jemne  mapovať konkurenciu a hlavne neustále usilovať o to, aby ste v danej oblasti patrili k špičke  a skutočne dodávali kvalitu.
Zadefinujte si, čo to pre vás znamená a systematicky na tom pracujte každý deň.

 

 

2. PREDAJ

Je úplne jedno, či ponúkate službu alebo tovar, potrebujete vedieť predávať, presnejšie, predávať pravidelne. Ideálne je, ak sa vám to podarí „nepredávaním“. 
Ako to myslím?
Tak, že keď to čo ponúkate, dávate tak prirodzeným a autentickým spôsobom, že to ľudia od vás jednoducho chcú.

A to sa dá jedine vtedy, ak svojim produktom alebo službám veríte na 120% vy sami.

 

 

3. MARKETING

Áno, je to tak, najlepší marketing vám zabezpečia vaši spokojní klienti, ktorí neváhajú dať na vás referenciu a odporúčanie. 
Keď začínate alebo kvalitné referencie ešte nemáte, ponúknite niekoľkým klientom svoje služby alebo produkty práve výmenou za referenciu. Samozrejme len ak budú spokojní. 
A pokračujte tým, že otestujete viaceré možnosti a nástroje marketingu a vyberiete si tie, ktoré vám budú vyhovovať práve pre vaše podnikanie.
Merajte, testujte a až podľa výsledkov sa rozhodnite, čo budete pravidelne využívať.

 

Ak ste sólo podnikateľ / freelancer alebo malá firma a práve trpíte nedostatkom objednávok/ klientov, s najväčšou pravdepodobnosťou preto, že ste minimálne posledné tri mesiace neriešili vôbec žiadny marketing alebo ste ho riešili len veľmi chabo.

Nepodceňujte túto oblasť, učte sa jej rozumieť a aktívne sa jej venujte.

 

 

4. SLUŽBY KLIENTOM

Aký servis poskytujete klientom, ktorých ste už získali?

Viete, že práve servis a služby mimo hlavného produktu, často rozhodujú o tom, ako dlho a či vôbec u vás klient zotrvá?

Možno by ste ich aj chceli nejako servisovať, keď tak nad tým premýšľate, ale je toho na vás veľa a vy nemáte systém, nemáte čas alebo ste tak vyčerpaní, že je vám to jedno.

Avšak klient ktorý už raz niečo kúpil a bol spokojný, omnoho ľahšie kúpi znovu, než niekto nový koho dôveru si najprv musíte získať.

Myslite na to.

 

 

5. KOMUNIKÁCIA a VZŤAHY

S dobrými vzťahmi sa nám darí lepšie.

O čo sa v komunikácii najčastejšie snažíte?
Získať súhlas, potvrdenie vašej pravdy alebo vás zaujíma pohľad a názor druhej strany a snažíte sa jej rozumieť a pochopiť ju?

Výsledkom kvalitnej komunikácie nemusí byť vždy súhlas, no porozumenie by tam byť malo. Bez porozumenia a následnej dôvery nevytvoríte žiadny vzťah. 

Ozaj, viete na akej úrovni je vaša komunikácia?

S najväčšou pravdepodobnosťou na takej, na akej sú aj vaše vzťahy a hlavne vaša schopnosť tvoriť vzťahy nové.
Žiaden stres, ak to nie je ideálne, aj táto schopnosť dá zlepšovať – existuje mnoho tréningov komunikačných zručností, ale i metód na rozšírenie vlastného vnímania.

Na začiatok pomôže, ak si uvedomíte, že kvalitná komunikácia je viac o aktívnom načúvaní, než o hovorení.

 

6. VÁŠ OSOBNÝ ROZVOJ

Podnikanie je veľkou výzvou aj pre váš osobnostný i spirituálny rozvoj.
Každý problém, na ktorý narazíte, zvládnete jedine tak, že ho prerastiete.

Potrebujete vyrásť nielen ako odborník, ale i ako človek.
Budete musieť zvládať mnoho výziev, úskalí, nepríjemných situácii, v ktorých bude skúšaná a preverovaná nielen vaša odborná, ale i vaša ľudská stránka, vaše slabosti i vaše hodnoty.

Emočne sú tieto skúšky často veľmi náročné, preto je dobré vedome sa na to pripraviť a naučiť sa prijímať ich ako prirodzenú súčasť tohto procesu. Bez zbytočných drám.

Nepríjemné sú často len preto, aby sme precitli a uvedomili si, že máme upraviť postoj, spôsoby konania alebo dokonca i smer ktorým ideme.

Ako to všetko zvládnuť?
Úprimne?

 

Bez systému to nedáte.

V rámci času ktorý máte, sa potrebujete pravidelne venovať každej oblasti, preto si musíte začať tvoriť systém.
Choďte na to postupne.
Každá oblasť vyžaduje inú mieru intenzity a času, no pri pravidelnosti vybudujete systém, o ktorý sa môžete oprieť a vaše podnikanie bude silnieť a rásť.

No pamätajte si, váš život nie je len o podnikaní.
Výzvy k vám budú chodiť aj z iných oblastí života a aj tie budete musieť zvládať. Tak na to myslíte a nájdite si priestor a čas aj pre vašu rodinu, priateľov, koníčky.

 

7. MENTOR, KOUČ alebo BIZNIS PARTNER

Berte to tak, podnikanie je proces, ktorého súčasťou sú aj situácie, ktoré vás zastavia, sklamú, vystrašia, prinesú obavy, pochybnosti.
Otázkou je, ako dlho sa s nimi budete trápiť alebo často na ne budete narážať.
Niektoré budú veľmi náročné, iné menej.

Malí podnikatelia sú na mnoho vecí sami, o to ťažšie to majú.
Spolupracujte preto s inými podnikateľmi, zdieľajte poznania, konzultujte s odborníkmi, žiadajte o rady ak treba.

Mnoho úspešných podnikateľov má svojho mentora alebo kouča na niektorú oblasť, ktorú potrebujú posilniť alebo sa v nej zdokonaliť.

Ak chcete zlepšiť svoje podnikanie, nájdite si toho svojho mentora alebo kouča aj vy.

 

 

 

Ja sama som niekoľko rokov využívala individuálny mentoring a teraz ho aj sama ponúkam. Z môjho pohľadu je to skvelá príležitosť, ak chcete v relatívne krátkom čase nastaviť vo svojom podnikaní potrebné funkčné procesy, zaviesť ich do života a dopracovať sa k výsledkom.

Osobne uplatňujem navyše holistický - celostný prístup s fokusom na osobné nastavenie človeka.  
Vaše podnikanie totiž odráža Vaše osobné nastavenie.


Pre viac informácii kliknite na obrázok

 

 

 

 

 

Zostaňme v kontakte

a budem vám posielať podnety a zaujímavé tipy pre vaše podnikanie i osobný život.
Vážim si vašu dôveru, preto nehrozí žiadny spam. Odhlásiť sa budete môcť kedykoľvek jedným klikom.