Súhlasím Nesúhlasím

Súhlasím s použitím súborov cookie na personalizáciu reklám a retargeting.

Blog

26.04.2019, autor: Henrieta Remišová

3 TIPY, AKO SI V PODNIKANÍ VERIŤ VIAC

Nedávno som robila anketu v skupine podnikateľov o tom, čo ich najviac brzdí v podnikaní. 
Na prvej priečke skončila práve odpoveď: MÁLO SI VERÍM

A tak mi napadlo, ponúknuť k tejto téme aspoň tri tipy - indície, na zamyslenie sa, čo s tým.
 

POROVNÁVATE SA S INÝMI?

Ak venujete príliš veľkú pozornosť tomu, čo robia iní, špeciálne na sociálnych sieťach, môžete ľahko nadobudnúť pocit, že sú lepší, úspešnejší, šikovnejší, nadanejší, lepší odborníci či špecialisti než vy. 
Dôvod?

Majú pekne alebo profesionálne urobený marketing a promo, zatiaľ čo vy sa v tomto smere len tak motáte alebo nerobíte vôbec nič.
Naopak oni, sa neboja a veselo sa prezentujú.
Možno ani nie tak profesionálne, ako hravo a pravidelne. A to je ten kľúč.
Hodnota ktorú prinášajú, pritom tiež nemusí byť vyššia ako je vaša.  
Dokonca tá vaša ich možno aj prevyšuje, no oni robia niečo, čo vy nerobíte – marketing a kroky, ktorými sa vedia predať.

 

TIP č.1 : 

Inšpirujte sa.  
A popracujte na tom, ako originálne sa odprezentujete svetu vy.   
Zamerajte sa na hodnoty, ktoré pre svoju cieľovú skupinu prinášate.
Ukážte svoje prvé výsledky, referencie vašich klinetov.
Pochváľte sa nimi. 
Nestačí, že máte skvelý produkt alebo službu. Musíte o tom dať svetu vedieť.
Marketing a PR je v podnikaní povinná jazda, nezabúdajte na to.

 

ZABÚDATE NA VLASTNÉ VÝSLEDKY a KVALITY?

Spíšte si, stručne v bodoch všetko, čo sa vám za posledné tri roky podarilo.
Uvedomte si, kam ste sa posunuli.
Pracovne i osobnostne.
Preneste pozornosť z vonkajšieho sveta na seba.
Úplne seriózne. Toto nieje egoizmus. To je tréning sebahodnoty a sebalásky.

 

TIP č.2 :

Plne si uvedomte svoj vlastný posun, všetky výsledky, kvality a hodnoty, ktoré prinášate a pracujte na tom ďalej.
A ak sa chcete porovnávať, tak len sami so sebou.

Uvedomte si, čím všetkým ste už prešli. 
Spomeňte si, koľkým ľudom ste pomohli, naďalej pomáhate a popri tom pracujete na sebe.  

Je čas sa oceniť.
Ste skvelý a jedinečný človek. 
Je to tak!

 

KOĽKO NOVÝCH ĽUDÍ STE SPOZNALI ZA POSLEDNÝ ROK?

Malý sólo podnikateľ to má náročné okrem iného aj v tom, že je na mnohé veci sám, a tak si niekedy nechtiac sám pokriví obraz o sebe a svojom podnikaní.
Hľadajte preto možnosti, ako spoznávať nových ľudí, podnikateľov, ako ste vy.
Vyhľadávajte akcie, kde je možný networking. Ľudia sú tam nastavení a otvorení spoznať iných, preto vám nehrozí žiadne odmietnutie.
Navyše priamy kontakt s ľudmi je veľmi vyživujúci a obohacujúci aj z čisto ľudskej stránky.
Vďaka takýmto stretnutiam získate nielen inšpiráciu, ale aj poznanie, že sú to ľudia ako vy, a že sa naozaj nemusíte až tak podceňovať. 
A ako bonus vzniknú aj nové priateľstvá.

 

TIP č.3 :

Nečakajte či vás niekto osloví. Niekto sa iste nájde, no buďte proaktívni.
Vyberajte si. Buďte to vy, kto osloví ako prvý.
Zaujímajte sa hlbšie o to, čo ľudia robia a hľadajte možnosti na prepojenie a spoluprácu, ktorá je výhodná pre obe strany.
Vymeňte si kontakty a potom, niekoľko dní po stretnutí sa im pripomeňte. Navrhnite stretnutie, spoluprácu alebo pošlite ponuku.
A pamätajte si, kvalitná spolupráca je možná, keď sú kvalitné vaše vzťahy.

 

Nuž, možností, ako si viac začať veriť, je samozrejme viacero.
Ja som práve ponúkla tri, s ktorými sa dá dosiahnúť relatívne veľmi rýchlo výsledok.
Odskúšané to mám na sebe, na klientoch i na ľuďoch z kurzu Vedomé podnikanie

Choďte na to postupne, po malých krokoch. Hlavne, robte tie kroky pravidelne a postupne sa vám ukážu aj ďalšie možnosti. 

 

Prečítajte si aj článok: Čo majú úspešné firmy spoločné s ľudským telom?  

 

Zostaňme v kontakte

a budem vám posielať podnety a zaujímavé tipy pre vaše podnikanie i osobný život.
Vážim si vašu dôveru, preto nehrozí žiadny spam. Odhlásiť sa budete môcť kedykoľvek jedným klikom.