Súhlasím Nesúhlasím

Súhlasím s použitím súborov cookie na personalizáciu reklám a retargeting.

Blog

29.11.2018, autor: Lenka Žofajová

Štýlmejkerka Marcela Špalková: Mám nos na dobré veci

“Pomáham ľuďom, ale hlavne ženám, riešiť klasické problémy typu, nemám čo na seba, aj keď mám plnú skriňu, v obchodoch nič pre mňa nie je, neznášam nakupovanie a nemám naň čas.

Okrem toho, že sa starám o to, aby ľudia mali v šatníkoch outfity, ktoré s nimi ladia, ktoré radi nosia, cítia sa v nich krásne a dobre, tak ich aj vzdelávam, aby si v budúcnosti vedeli sami vybrať to, čo im pristane.

Používam farebnú typológiu a strihové poradenstvo, spravím audit šatníka a obľúbenou časťou sú aj spoločné nákupy. A okrem individuálnych konzultácii robím aj workshopy a prednášky pre firmy i verejnosť na témy súvisiace so štýlom a obliekaním.“

1. Prečo ste sa rozhodli podnikať práve v tejto oblasti? Aká bola hlavná motivácia?

Mala som silnú potrebu realizovať svoj potenciál NAPLNO a každá práca, ktorú som dovtedy mala, mi to neumožňovala vôbec alebo len čiastočne a popri poslednej som zistila, čo skutočne v živote chcem.

Nevedela som, či sa raz budem tým, čo robím dnes živiť, len som cítila, že moja duša potrebuje toto robiť. Spočiatku som popri práci radila nezištne a pre zábavu kamarátom a známym, chodila som s nimi nakupovať, ladila som im oblečenie v šatníkoch, popri tom som sa vzdelávala v oblasti farebnej typológie, strihového poradenstva, v tvorbe osobného štýlu, všetko čo som sa učila, som rovno skúšala na kamarátoch a na základe ich referencií mi vznikli prví klienti.

Postupne som sa dostala do štádia, kedy som už viac ako pol roka pracovala minimálne 12 hodín denne/ 7 dní v týždni. Už som to nezvládala, mať podnikanie aj inú prácu. Nešlo už viac sedieť na dvoch stoličkách. Bola som vyčerpaná, unavená, telo ma neposlúchalo.
Musela som sa rozhodnúť a až čas ukázal, že som sa rozhodla správne. Teraz sa štýl mejkrovaniu venujem na plný úväzok a často ťahám aj nadčasy.

2. Pre koho je vaše podnikanie určené? Kto je váš klient/zákazník?

Sú to hlavne tri skupiny ľudí:
1. Sú to ženy aj muži z biznisu, čo nemajú čas, chcú dobre vyzerať, ladiť a potrebujú obliekanie na niekoho delegovať. Cenia si hlavne úsporu času, energie aj námahy. A sú to aj ľudia ako ja, čo majú vlastný biznis a chcú, aby ich osobný štýl ladil s ich biznisom, uvedomujú si, že nie je jedno čo a ako majú na sebe a ako sa oblečením (ne)prezentujú.

2. Potom sú to ženy, ktoré sa chcú pekne obliekať, ale nedostali do vienka pre to cit alebo neznášajú nákupy. Chcú s tým pomôcť a niečo s  nežiaducim stavom urobiť, osvojiť si zákonitosti, ako sa pekne a s citom k sebe obliekať, vyladiť súčasný šatník, aj napriek tomu, že im to nebolo vštiepené. Ocenia pomoc pri nakupovaní oblečenia a chcú objaviť, čo im skutočne pristane – aké farby, strihy, štýl oblečenia, kombinácie…

3. Ďalej sú to ženy, ktoré o sebe tvrdia, že nemajú ideálnu postavu, majú kila navyše, ťažko sa im oblečenie zháňa alebo ženy, čo sa cítia ako sivé myšky, nevýrazné, niečo im na ich výzore stále chýba, nesedí, neladí, ale chcú sa páčiť a pekne obliekať.

3. V čom je jedinečnosť toho, čo robíte a v čom spočíva vaša konkurenčná výhoda?

Moje podnikanie je založené na mojich silných stránkach, prednostiach a talentoch, ktoré sú podporené odborným vzdelaním. Ženám dávam priestor a vediem ich, aby objavili, čo im SKUTOČNE pristane, aby si budovali vlastnú, vnútornú sebaistotu v tom, čo sa im hodí a čo nie a pri tom plne rešpektujem ich osobitosť a nebojím sa naštrbiť zaužívané stereotypy, ktoré im neslúžia.

Okrem toho, že ženám pomáham pri tvorbe ich každodenných outfitov, tak im aj odovzdávam cenné know how, vedomosti a informácie o tom, ako si vybrať vhodné strihy, farby, kombinácie. Vďaka tomu, že si urobia jasno v tom, čo im pristane a čo nie, ušetria veľa času aj peňazí pri budúcich nákupoch oblečenia a vyhnú sa nakupovaniu kúskov, ktoré budú aj tak visieť v skrini.

A som majster v tom, ako vyladiť šatník tak, aby sa to, čo v ňom je, ľahko medzi sebou kombinovalo a hodilo. Často sa mi stáva, že urobím zázraky aj v šatníkoch, ktoré na prvý pohľad vyzerajú nanič – stále hovorím klientkam, že pri štýle je najdôležitejšia ingrediencia fantázia – a aj tú dokážem v ženách vzbudiť.

Dokážem pekne obliecť ženu 90-60-90 ako aj „neproporčné“ alebo „plus size“ ženy a aj tie, čo sa vnímajú kriticky. Často úplne zbytočne. Niekedy si naozaj stačí osvojiť pár zákonitosti o farbách a strihoch, dostať do šatníka lichotivé outfity a hneď sa žena pozerá na seba láskavejšie. A s tým láskavejším pohľadom sa hneď žije krajšie a ľahšie.

 

>4. Máte nejaké vlastné pravidlá/zásady/princípy, ktorými sa pri podnikaní riadite?

Pristupujem ku klientom tak, ako by som chcela, aby sa pristupovalo ku mne, keby som sa rozhodla vyhľadať poradenstvo v obliekaní. Chcem im dopriať a odovzdať to najlepšie.

5. Existuje mnoho kurzov, mentorov, koučov, ktorých cieľom je podporiť podnikateľov. Prečo ste sa rozhodli pre kurz Vedomé podnikanie

Lebo mám nos na dobré veci . Keď som prvý raz videla kurz Vedomé podnikanie, niekoľko mesiacov ma lákal, až som sa dopracovala k stretnutiu s Heňou a to ma len uistilo, že to bude pre mňa správna voľba. Jej komunikácia je od začiatku až do konca ľudská, vedomá, vnímavá a to mi bolo blízke.

6. Aké boli vaše očakávania oproti skutočnosti?

Jedno som vedela, vedela som, že to nebude len o suchej teórii, že to nebude vláčne, ale plné praxe a zaujímavých podnetov a pohľadov na jednotlivé oblasti podnikania. Myslela som, že to bude čisto len o podnikaní. A bolo to nie len o podnikaní, ale aj o celkovom prekopaní a vyladení jednotlivých oblastí života – ako sú aj vzťahy, zdravie, odpočinok, záujmy, peniaze, osobný rozvoj….Neuveriteľné, ako všetky oblasti so sebou súvisia a ako ovplyvňujú jedna druhú a ako, keď sa im venujete všetkým, váš život sa posúva do rovnováhy a ovplyvňuje to aj podnikanie.

A navyše, Heňa poskytuje absolventom skvelý servis aj po ukončení. Aktivity, ktoré má pre absolventov, ma stále „nechávajú v hre“ a pripomínajú mi, čo som sa naučila a dávajú mi príležitosť rozvíjať to ďalej.

Zefektívnite aj vy svoje podnikanie novým – holistickým prístupom. Pre viac infomácii KLIKNITE SEM

7. Ako by ste charakterizovali pojem „vedomé podnikanie“? Čo konkrétne vám, prípadne spoločnosti, takýto prístup prináša?

Priniesol mi posun, iný náhľad na mnou zaužívané postupy, ktoré neboli vždy efektívne. Vďaka vedomému podnikaniu som prekopala mnohé oblasti života, začala som byť vedomejšia, vnímavejšia. Vyladila som to, čo nefungovalo. Po absolvovaní oveľa viac dôverujem svojej intuícii.
Vedomé podnikanie mi prináša do života ten povestný work-life-balance.
Ukázalo mi to nové cesty a možnosti, ako pristupovať k situáciám, ktoré sa v živote i podnikaní dejú. A áno, aj k tým nepríjemným, lebo podnikanie nie je len dream job a sloboda, vyžaduje si zodpovednosť a disciplínu.

8. Z vašej skúsenosti – funguje to? Ako?

Áno, funguje. Aj keď to je ťažké priznať, pred vedomým podnikaním som mala na prvom mieste podnikanie a prácu. Teraz to už tak nie je, je to stále pre mňa dôležitá súčasť života, ktorú milujem a ktorá ma napĺňa, ale aj vďaka vedomému podnikaniu som si uvedomila, že nad touto oblasťou sú ďalšie dve, ktoré ju prevyšujú, čo som teoreticky vždy vedela, no vďaka vedomému podnikaniu som začala podľa toho aj žiť. A žije sa mi oveľa lepšie a spokojnejšie.

9. Čo považujete za úspech vo svojom biznise/ podnikaní

To, že sa mi v tomto fachu podarilo uchytiť a že sa môžem živiť tým, čo milujem, v čom som doma už od malička a to, že svojou radosťou a schopnosťami dokážem pomáhať ostatným ženám aj mužom. Ten pocit je pre mňa tak výživný.

10. Ste úspešná? Prípadne, čo pre svoj úspech plánujete urobiť?

Už len preto, že sa mi podarilo začať získavať nových klientov, robiť túto prácu na plný úväzok, bez vedľajšieho zamestnania a v pohode sa ňou uživiť, tak áno.
A za mega úspešnú sa budem považovať, keď budem mať okolo seba tím ľudí, ktorí vykryjú moje slabé stránky alebo oblasti, ktorým sa nechcem venovať navždy, aby som sa mohla sústrediť na to, čo mám na mojej práci najradšej – na prácu s klientmi, workshopy a tvorenie.

11. Podľa štatistík až 90 % podnikateľov v rámci Európy svoje podnikanie do 5 rokov ukončí. Čo robíte preto, aby sa to nestalo aj Vám?

Neustále na sebe pracujem po všetkých stránkach – vylepšujem, vylaďujem seba aj svoj biznis, vymýšľam, kreujem. Vzdelávam sa – napríklad aj vďaka vedomému podnikaniu . Nebojím sa nechať si poradiť v tom, v čom nie som doma alebo ak mi niečo dlhodobo škrípe a zároveň pripúšťam možnosť, že sa to môže stať – aj keď som ochotná robiť najviac ako viem, aby to tak nebolo. Nie preto, že chcem mať cool povolanie a držať sa ho zubami, nechtami, ale preto, že to, čo robím milujem a napĺňa ma to. A pre toto sa oplatí ísť do nekomfortných situácií , riskovať a vzdať sa „istoty“.

12. Aké máte vízie a čo by ste radi dosiahli počas najbližšieho roka?

Konečne som sa rozhodla sprístupniť workshopy o štýle aj pre verejnosť. Doteraz som ich robila len vo firmách, lebo mi neostávalo veľa času na organizáciu, no vďaka systému, ktorý sa mi podarilo vytvoriť aj vďaka vedomému podnikaniu, sa mi vytvoril priestor a objavili možnosti, ako to zrealizovať, zorganizovať a ako nato ísť a nezblázniť sa pri tom :). Prvý bude 30. septembra – ženy si na ňom prejdú farebnou typológiou, odnesú si krásne líčenie a cenné vedomosti k tomu, aby ich šatník hýril farbami a strihmi, ktoré podporia ich prirodzenú krásu.
Rozhovor pripravila Lenka Žofajová / August 2018
 
Zefektívnite aj vy svoje podnikanie novým – holistickým prístupom.  Pre viac infomácii KLIKNITE SEM

Zostaňme v kontakte

a budem vám posielať podnety a zaujímavé tipy pre vaše podnikanie i osobný život.
Vážim si vašu dôveru, preto nehrozí žiadny spam. Odhlásiť sa budete môcť kedykoľvek jedným klikom.