Súhlasím Nesúhlasím

Súhlasím s použitím súborov cookie na personalizáciu reklám a retargeting.

Blog

29.11.2018, autor: Lenka Žofajová

Zakladateľka cestovky Local Vibe: Treba spájať hlavu so srdcom a intuíciou

” Vytváram pre ľudí, ktorí majú málo času alebo nechcú tráviť dlhé hodiny vyhľadávaním, poznávacie pobyty (víkendy) na Slovensku, kde majú v cene zájazdu nakoncipovaný zážitkový program s miestnymi (cyklo-túru, kosenie trávy, ochutnávka vína a iné), sprievodcu počas celého pobytu a ubytovanie tak, aby sa zregenerovali v čo najkratšom čase, fyzicky vyťažili, spoznali nepoznané a nahliadli do miestneho života nenútene a prirodzene. Nerobíme‚ „masovky“, ponúkame zájazdy v malých skupinách, do 6 ľudí.

A prečo víkendová dovolenka na Slovensku?

Pretože máme krásnu krajinu a nemusíme cestovať ďaleko, aby sme si oddýchli a spoznávali niečo nové. “

1. Prečo ste sa rozhodli podnikať práve v tejto oblasti? Aká bola hlavná motivácia?

Už z mojej predošlej pracovnej kariéry som zažila zážitkový koncept cestovania. Viem, že na Slovensku takýto koncept zatiaľ nefunguje a rada by som ho sprostredkovala ľuďom žijúcim u nás, na Slovensku.
Nie je až také dôležité, kam cestujeme, ale hlavne ako a čo prežívame. Rada by som ukázala ľuďom krásu v jednoduchosti a zároveň spoznávanie svojho okolia tak, ako ho doteraz nemali možnosť spoznať.

2. Pre koho je vaše podnikanie určené? Kto je váš klient/zákazník?

Mojimi klientmi sú ľudia, ktorí sú zaneprázdnení, nemajú čas na vyhľadávanie dovoleniek a ide im o kvalitný oddych mysle, ale zároveň aj dostatočné vyťaženie tela (aktívny oddych). Zároveň by som chcela osloviť zahraničných ľudí, ktorí pracujú a žijú na Slovensku a zatiaľ nemali možnosť spoznať Slovenskú kultúru a prírodu (sprievodca slúži aj ako prekladateľ).

3. V čom je jedinečnosť toho, čo robíte a v čom spočíva vaša konkurenčná výhoda?

Zatiaľ som takýto koncept cestovania na Slovensku nenašla. Väčšinou existujú cestovné kancelárie, ktoré sa buď koncentrujú na ľudí zo zahraničia s dovolenkou na Slovensku alebo na sprevádzanie Slovákov po zahraničí.
Došla som vlastnými skúsenosťami, že netreba chodiť ďaleko – že na čom naozaj záleží, je osobný kontakt s miestnymi ľuďmi, vytváranie si vlastných, autentických zážitkov, precítenie miestnej atmosféry. Sú to osobné rozhovory s domácimi, pri ktorých sa dozviete aj iné informácie, ktoré nenájdete v bedekroch. Je to vystúpenie z vlastnej zóny komfortu, zostať otvorený. Je to najmä ľudský, osobitý (nielen profesionálny) prístup. A všetky tieto spomenuté atribúty na mojich dovolenkách ponúkam.

4. Máte nejaké vlastné pravidlá/zásady/princípy, ktorými sa pri podnikaní riadite?

Áno, mám také svoje vnútorné hodnoty, ktorými sa riadim a nimi žijem, a hľadám takých partnerov, ktorí ich majú tiež. Vyhľadávam menších, regionálnych partnerov, kde mi záleží na podpore daného regiónu a ľudí žijúcich v ňom.
Je to o autentickosti, to, čo ukazujú, musia aj žiť. Ďalej sú to kvalita, čestnosť a korektnosť, vzájomná spolupráca, podpora a dôvera a v neposlednom rade jasná a otvorená komunikácia.
A tieto hodnoty by som si priala, aby si so sebou odnášali i moji klienti …. ale to je už asi na nich  

5. Existuje mnoho kurzov, mentorov, koučov, ktorých cieľom je podporiť podnikateľov. Prečo ste sa rozhodli pre kurz Vedomé podnikanie?

Ja osobne som o žiadnom kurze neuvažovala, ale nakoľko som bola typickým zamestnancom nadnárodných spoločností, vôbec som nemala potuchy, ako mám vôbec začať podnikať. Či si všetko naplánovať, či založiť firmu a ak, akú formu firmy, či je to naozaj dobrý nápad začať podnikať, či mám vôbec na to, aby som niečo vedela rozbehnúť, atď.
Na Facebooku mi vyskočila ponuka tohto kurzu a presne mi hovoril z duše – neriadiť sa iba číslami, faktami a raciom (hlavou), ale zapojiť do podnikania i intuíciu (srdce) a tieto dve úrovne zladiť. Zároveň to bolo niečo dlhodobejšie, kurz na 3 mesiace, kde sme sa mali stretávať jedenkrát za týždeň. To bol presne ten mix, ktorý som v dané obdobie potrebovala.
Jediné, čo som si nebola istá, že to bol skupinový kurz, avšak práve tá skupinová dynamika ako aj lektorka Heňa nás navzájom posúvali ďalej, rýchlejšie a zároveň efektívnejšie.

6. Aké boli vaše očakávania oproti skutočnosti?

Pôvodne som chcela zistiť, ako vytvoriť podnikateľský plán, ako vypočítať určité ukazovatele, tento kurz sa však zameriava na celkom iné základy – stratégiu, marketing, staranie sa o klientov. Zistila som, že tie ukazovatele až tak veľmi nepotrebujem, vzorce si viem nájsť na internete, ale čo bolo asi najdôležitejšie pre mňa a moje podnikanie, vykryštalizovala som si, čo chcem ponúkať, pre koho a v akej forme. Zároveň som dostala aj dobré tipy na ľudí, ktorí mi pri mojich začiatkoch vedeli pomôcť.
Po ukončení kurzu som mala všetky nástroje na výrobu webu, formu podnikania a už stačilo iba začať a zaregistrovať svoju firmu a rozbehnúť sa.
 

7. Ako by ste charakterizovali pojem „vedomé podnikanie“? Čo konkrétne vám, prípadne spoločnosti, takýto prístup prináša?

Ako som už vyššie spomenula, spojiť hlavu so srdcom a intuíciou. Spoľahnúť sa na svoj vnútorný hlas a nájsť ten najlepší potenciál vo vás. Veľmi inšpirujúca pre mňa bolo aj Paretovo pravidlo, kde 20 % správne vybraných činností prinesie 80 % výsledkov. Ale toto pravidlo dokážeme nasledovať iba pri tom správnom naladení a koncentrácii.

8. Z vašej skúsenosti – funguje to? Ako?

S Paretovým pravidlom  ? Vo všeobecnosti s vedomým podnikaním, darí sa mi to niekedy lepšie, niekedy horšie, závisí to od môjho vlastného nadstavenia či naladenia. Naučila som sa nereagovať okamžite (keď sa mi stláčajú ‚gombíčky‘), zároveň sa učím sa denne sprítomňovať a to mi pri mojej koncentrácii a efektivite pomáha.
Mňa tento kurz veľmi posunul, naučila som sa vidieť, čo je vo mne, aké sú u mňa pohnútky a paradoxne, čím viac spomalím (som totiž ten rýchly typ), tým viac sa zefektívnim. A to naozaj funguje  

9. Čo považujete za úspech vo svojom biznise/ podnikaní?

Takto pred rokom som si v hlave iba utkávala predstavu, že by som sa do podnikania chcela pustiť. Dnes, presne na deň o rok, mám rozbehnutú cestovnú kanceláriu, vytvorený web, starám sa o sociálne siete a moja vtedy hmlistá predstava sa stala do bodky skutočnosťou. Už sa teším, ako budem rekapitulovať takto o ďalší rok.

10. Ste úspešná? Prípadne, čo pre svoj úspech plánujete urobiť?

Stále som ešte iba na začiatku, ladím web a marketing tak, aby som našla tú správnu cieľovú skupinu, takže dúfam, že budem môcť už aj po prvom roku povedať, že som úspešná.

11. Podľa štatistík až 90 % podnikateľov v rámci Európy svoje podnikanie do 5 rokov ukončí. Čo robíte preto, aby sa to nestalo aj Vám?

Ako som už spomenula, som na začiatku a staviam na pevných základoch. Nerada by som pri prvých úspechoch ‚zaspala‘ na vavrínoch a skôr sa budem vnútorne tešiť a pokračovať v tomto istom tempe i naďalej. Starať sa o svojich klientov, ponúkať im nové možnosti destinácií, vypočuť ich a takto vytvárať nové produkty.

12. Aké máte vízie a čo by ste radi dosiahli počas najbližšieho roka?

Budúci rok sa chystám rozširovať produkty na Slovensku a vytvoriť tak program Slovenská ‚divočina‘ či program na Liptove.
No a popri Slovensku sa chystám pripraviť aj zopár zahraničných produktov, možno jeden v Čechách a určite v Holandsku či v Portugalsku. Reagujem tak na potreby mojich klientov, ktorí sa ma pýtali práve na tieto destinácie.
Rada by som sprostredkovala ľudom krajinu tak, ako som ju mala možnosť spoznať ja, s miestnymi a ponúkla im tak zažiť genius loci či na Slovensku alebo v iných európskych krajinách … nenadarmo sa volá moja spoločnosť Local Vibe … zaži miestnu atmosféru  

Rozhovor pripravila Lenka Žofajová / August 2018

Zefektívnite aj vy svoje podnikanie novým – holistickým prístupom.  Pre viac infomácii KLIKNITE SEM

 

 

Zostaňme v kontakte

a budem vám posielať podnety a zaujímavé tipy pre vaše podnikanie i osobný život.
Vážim si vašu dôveru, preto nehrozí žiadny spam. Odhlásiť sa budete môcť kedykoľvek jedným klikom.